Rövid jellemzése e kornak: Szavakat mond, ügyesen közlekedik. Már emlékszik bizonyos eseményekre. Ismeri napirendjét. Elkezd másolni cselekvéseket, pl., takarít, úgy, ahogy tőled látta. 
Többnyire tud egyedül enni, inni pohárból.  

Bővebben: 12–18 hónapos kor

A 2. év vége felé jön rá egy gyermek, hogy képes döntéseket hozni. A 2-3 éves gyermek problematikája, ki ő, mi az, ami még ő, és ami már nem – a pszichológia ezt identitásválságnak nevezi. A 3. évben válik egyértelműen önmagává, rájön, hogy gyönge és kicsi. Ezért játszanak a gyerekek e korban rengeteg szerepjátékot: a játékban megélt hatalom mindig a visszájára fordított valóság. Hatalmat kap a játékban az, akinek nincs hatalma. Pl. ő az oroszlán és, ha színre lép, illik megijedni mindenkinek. Ekkor szerepet cseréltünk: ő a nagy, hatalmas, mi pedig a gyöngye, kicsi, védtelen gyermek.

Bővebben: 2-3 éves kor

E korszakban tovább ügyesedik, finomodnak a mozgásai. Egyre több szót használ. Meg tudja különböztetni magát másoktól. Tükörképén a foltot már saját magán törli le, nem a tükrön. Ügyesen, önállóan étkezik. Öltözködésben is ügyesebb. A családtagjai nevét már elmondja. Egyre több dologra emlékezik. Mozgásigénye pedig egyre nagyobb.

Bővebben: 1,5-2 éves kor

Mindennapi munkám során gyakran kérdezik meg tőlem a szülők, főleg mostanában, hogy milyen játékot vegyenek kisebb vagy nagyobb gyermeküknek, ami praktikus, és persze biztosan fog is vele játszani majd a csemete. Nehéz erre választ adni, hiszen minden gyermek más, és bizony más játék vagy elfoglaltság okoz neki majd örömet, köti le a figyelmét ideig-óráig, vagy akár hosszabb időre is. Érdemes figyelembe venni, hogy egy kisgyermek nagyon ritkán játszik el hosszan egyedül, majdnem mindig szüksége van a szülei figyelmére, partnerségére a játékban és egyéb tevékenységei kapcsán is.

Bővebben: Játékvásárlási tippek