altTöbb vizsgálat is bebizonyította, hogy a rendszeresen masszírozott babáknál nagymértékben csökkenthető a hasfájás okozta panasz. Masszírozd tehát rendszeresen, minden nap a babádat!

A pocak rendszeres masszázsával elősegítheted az optimális tónus, a kellő lazaság létrejöttét, a feszültségek oldódását, az emésztés optimális működését. Tanácsom: mindig csak laza izomzatú hasat masszírozz, és masszázs alatt figyelj a megfelelő irányra! Ruhán keresztül is masszírozhatsz, akkor is hatni fog.
Ami segíthet:

Simítás, ütögetés a háton: szopások után a kicsi hátát finoman, óvatosan ütögesd a két lapocka között, valamint végezz simításokat a hátán a derékrésztől a nyakig függőlegesen tartott, úgynevezett büfiztetős tartásban (kicsit előre is dőlhet a baba).

Kitartott érintés: egyszerűen csak hagyd a kezed a babád hasán pihenni. Hamarosan érezni fogod, ahogy megkönnyebbül, ellazul a pocak. A has masszírozása előtt mindenképpen, de a fogások között, vagy közben is alkalmazd ezt a fogást, ha azt érzed, hogy babád ellenáll, hasizmai megfeszülnek. Hatékonyabb a kitartott érintés alkalmazása, ha azt kezed melegével erősíted. A meleg, a hő kedvező hatása közismert hasi görcsök esetén. Hőt közölhetsz a saját kezeddel is: tedd rá a baba pocijára a kezeidet, közben koncentrálj erősen arra, hogy kicsi babád egyre jobban emészt, fokozatosan megkönnyebbül, közérzete egyre jobbá válik. Használj pozitív tartalmú szavakat, mondatokat! Kezed felmelegedését rövidesen érzékelni fogod, és a hatás sem marad el.alt

Körök a hason: az óramutató járásával egyező irányban ujjaiddal kis körökben haladva simogasd át a pocit 3-4-szer, majd nagy körökben körözz. Bekapcsolhatod mindkét kezed is a masszázsba: egyik kezeddel simíts egy teljes kört, majd a másikkal egy felet. A félkör kezdete 9 óránál, a vége pedig 5 óránál legyen. Ezt a fogást kedved szerint többször megismételheted.

Simítás a has két oldalán: váltott kézzel simíts a has két oldalától felfelé, a köldök irányába, először az egyik kezeddel, majd (miközben az visszatér és pihen a baba oldalán), a másikkal simíts felfelé. Ismételd 4-5 – ször.

Simítás a hason: szintén váltott kézzel simíts a rekesztől lefelé, a szeméremcsontig egyik kezeddel, majd a másikkal. Egyik kezed a másik után haladjon, körbe - körbe, mintha ki akarnád lapátolni, seperni a babád hasából a nem oda való dolgokat, amik esetleges fájdalmát okozhatják. Ismételd meg 4-5 – ször, vagy akár többször is. alt

Rezegtetés: tedd egyik kezed a babád hasára, és rezegtesd azt finoman úgy, hogy alatta a pocak rezegjen, mint a puding. Ez a fogás nagyon jól ellazítja a hasat.

Gerinc végpontjának masszírozása: egyik kezeddel emeld fel a baba lábait, majd a másikkal simogass, körözgess, dörzsölgess a gerinc végpontján, a farkcsont területén.

Torna: nyomd a lábakat a hashoz, majd egyenesítsd ki, és kicsit lazítgasd, mozgasd a lábakat. Végezd 3-4 – szer a gyakorlatot. Érintsd össze az ellenoldali kart és lábat, majd nyújtsd ki, és rázogasd kicsit, lazítgasd. Végezd el a másik oldali karral, lábbal is ugyanezt. Oldalanként szintén 3-4-szer nyomd össze és nyújtsd ki a végtagokat.
altTalpak masszázsa: óvatosan, gyengéden simogasd, dörzsölgesd a babád talpát a középső tájékon, az emésztőtraktus területén. Itt egyszerűen csak hagyatkozz az intuícióidra. Naponta többször is masszírozhatod a talpat. Egy – egy oldalon 1-2 percnyi simogatás elegendő.

Masszázs óriás labdán: nem csak te masszírozhatsz, hanem például egy óriás labda is. Fektesd hasra a babát a labdán, majd ütemesen ringasd, hintáztasd őt rajta. Ez a módszer szintén jól átmasszírozza a pocakot.

A legfontosabbat hagytam a végére: szeretet és elfogadás! Babusgasd, szeretgesd, simogasd, masszírozd a babádat, amikor csak teheted. Fogadd el olyannak, amilyen. Ha hasfájós, akkor hasfájósnak. Vigasztaljon az, hogy a legtöbb babának körülbelül két hónapos korára elmúlik a hasfájása, de a legrosszabb esetben sem tart tovább három hónapnál. Ezt bizton állíthatom. 

Ha már ismered a módszereket, kiválaszthatod, hogy babádon melyik fogás segít azonnal csillapítani a pocak fájdalmát. A has masszázsát a fájdalmaktól függetlenül, minden nap végezd el, akár naponta többször is.