Nyomtatás
Kategória: A Játék
Találatok: 28248

 A gyermekeknél, sőt még a felnőtteknél is a játék természetes velejárója az életnek, és a kicsiknél szükséges is ahhoz, hogy

 A játék az életre készít fel, az élet egyszerűsített formájával szembesít. A gyermek olyan, mint egy miniatűr természettudós. Először leltárt készít a szűkebb, majd a tágabb környezetéről, ezek után pedig, a dolgok egymásra hatását vizsgálja. Meg akarja érteni az ok-okozati összefüggéseket. Az elemző, kutató kedvet a gyermekek egy része a későbbi évei során is megőrzi. Ma már nem kérdéses, hogy a babák, a kisgyermekek mennyire fogékonyak, mennyi információt képes kis agyuk befogadni, feldolgozni, raktározni. Ahhoz azonban, hogy kicsi gyermekünk új kézségeket szerezzen, hogy alkotó  módon tanuljon meg játszani, nekünk, felnőtteknek is igen nagy a szerepünk.

AMI NEM OKOZ ÖRÖMET, NE ERŐLTESSÜK! Játékról csak bizonyos kellemes, laza lelkiállapotban lehet szó. A játék legyen pihentető, szórakoztató  mindkét fél számára.

Egy kis fantázia kérdése, hogyan rendezzük el a játékokat: nem mindegy, hogy egy kupacban, össze-vissza, dobozban összekeverve, vagy esetleg szépen elrendezve látja a kicsi azokat nap, mint nap. Előbb- utóbb az ő kis fantáziája is beindul, és nagyobbacska korában már ő rak ki jeleneteket a játékaiból. Ezzel a kis odafigyeléssel is, észrevétlenül fejleszthetjük gyermekünket. Hogyan keressük meg gyermekünknek a megfelelő játékot? Sarkalatos kérdés ez, hiszen elárasztanak minket a szebbnél szebb, drágábbnál drágább játékok. Régen nem kellett ennyit törnie szüleinknek, nagyszüleinknek a fejüket a játék beszerzésekor, kiválasztásakor. Fiúknak autó, lányoknak baba. Fa kocka, meg talán még pár összerakós játék. Még régebben faragott játékok voltak, csuhéból készítettek babát, és még pár termést használtak fel játék készítesekor. És mégis felszabadult, boldog, kreatív gyermekek éltek abban az időben is. Ma már a gyerekek nagy része nem tudja, mit kezdjen a mennyiséggel, és a kész, fantáziának teret nem adó dolgokkal. Általános tapasztalat az, hogy minél kevésbé van egy játéknak határozott formája, annál nagyobb teret enged a kicsi képzelőerejének. A jó játék:

Ez a játék  lehet, hogy méregdrága, de az is lehet, hogy nem kerül semmibe. Én bíztatok minden szülőt, hogy próbáljon ő maga kitalálni, készíteni játékokat és amint lehet, vonja be ebbe kisgyermekét is! Amikor a kicsi már jár, nincs jobb móka, mint a természetben együtt eltöltött idő. Egy kis fantáziával, minimális befektetéssel, csöppnyi időráfordítással házilag is készíthetünk játékokat. Sőt, egy nagyobbacska gyermeket játékosan taníthatunk meg a környezetszennyezés, környezetvédelem jelentőségére /pl. újrafelhasználás, környezetbarát termékek vásárlása/. Összeszedtem mely életkorokban, milyen játékokat javasolnék. Mivel azonban a kicsik fejlődése, a fejlődés ritmusa nagyon eltérő lehet, nincs tökéletes útmutató arra, hogy melyik életkorban melyek a megfelelő játékok.