A paradicsom (magyar neve az édent idézi) húsos bogyótermése világszerte az egyik legkedveltebb zöldségnövény. Számtalan fajtájának változékonyságát a bogyók mérete, száma, színe, alakja adja. Közvetlen fogyasztásra a teljesen beérett, kissé puha, ép, egészséges és vékony héjú fajták a legjobbak. Ezen kívül legyen nyomódástól és foltoktól is mentes. Utánérő zöldség, de magas víztartalma miatt könnyen romlik.
Hűtőben akár 1-2 hétig is elállhat, de a hideg romlási folyamatokat indíthat el benne.
Közvetlenül felhasználás előtt mosd meg, mert a már megmosott paradicsom csak nagyon rövid ideig tárolható.
Befőzve (kizárólag a teljesen érett zöldséget felhasználva, egészben, szósz vagy lé formában) jól tartósítható, de akár le is fagyaszthatod.
Miért jó fogyasztani:
•    Jó szomjoltó, mivel rendkívül lédús (szárazanyag tartalma csupán 5 – 6 %)
•    Igen magas benne a cukor (a szárazanyag tartalom fele, ami glükóz, fruktóz formában található benne).
•    Tartalmaz almasavat, ¬citromsavat, és borostyánkősavat is.
•    A paradicsom viszonylag sok C-vitamint (24, 2 mg/100 gr), karotint, E-vitamint tartalmaz. Ásványi anyagok közül a kálium, magnézium, kalcium, nátrium emelhető ki.
•    Mikrobaölő hatású vegyületet is található benne.
•    Jó hatással van az emésztésre.
•    Piros színét a benne lévő likopin illetve béta-karotin adja, amelyek antioxidáns hatása közismert.
•    Fentiek miatt érthető jelentős szerepe az immunrendszer erősítésében.
•    Egy neves gyógyszerész, Varró Aladár Béla a múlt században írt gyógynövényes könyvében a paradicsomot, mint hatásos vértisztító, vértolulást oszlató, vesetisztító, erősítő szert említi.

Édes-savanyú, különleges íze miatt a legtöbb baba szereti. Az egyik legkorábban adható, rendkívül egészséges ízesítő zöldségféle, amelyet számtalan módon elkészíthetsz a kicsinek. Nyersen vagy sütve-főzve, párolva egyaránt kínálhatod. Gyakorlatilag minden készíthető belőle, így tálalható például burgonyával, rizzsel, de más zöldséges étel ízesítésére is kitűnő.
Nagyobbaknak tésztával, vagy levesként önmagában, esetleg más leves alkotórészeként, szószként, vagy nyersen önmagában, saláták részeként is kínálhatod.