A sárgadinnye régóta ismert, és kedvelt kultúrnövény. Számos fajtája ismert, így vannak édesebbek, sárga és zöld húsúak, különböző alakúak, de a héjuk színében és tulajdonságaiban (rücskös, barázdált, hálós, sima) is eltérhetnek. Éretten azonban mind nagyon finom.
Azt érett dinnye kiválasztásánál elsősorban szaglásodra hagyatkozz, és keresd a jellegzetesen aromás, édeskés illatot.

A tökéletes dinnye kiválasztásához érdemes megvizsgálni a gyümölcs szárának környékét is, ami ideálisan kissé puha.
Utóérő, tehát szobahőmérsékleten még van remény arra, hogy édesebb lesz az íze.
Tárolására a legoptimálisabb a 7-10 fok körüli hőmérséklet, ami mellett akár egy hétig is elállhat. Vedd figyelembe, hogy igen érzékeny, és könnyen romló gyümölcs.
Fogyasztás előtt körülbelül fél órával tedd be a hűtőbe, mert a hosszabb hűtés a gyümölcs húsát szívóssá teheti, de elveszhet kellemes illata, íze is.
A megkezdett dinnyét hűtőben, nejlonzacskóba csomagolva célszerű tárolnod, mert intenzív illatát a zárt térben más élelmiszerek is könnyen átvehetik.
Fagyasztása nem elterjedt, de nyugodtan tedd a mélyhűtőbe, akár darabolva, akár pépesítve.
Nézzük, mit tartalmaz.
•    Legfontosabb összetevői a rostok, ásványi anyagok, vitaminok és a nagy mennyiségű víz.
•    Gazdag ásványi anyagforrás. Található benne foszfor-, vas- és nátrium. Vitaminok közül elsősorban A-, B1-, B2 -és C-vitamin-tartalma jelentős, de folsavat is tartalmaz.
•    Energiatartalma igen csekély (39 kcal/100 gr), azonban magas szénhidrát-tartalma (9 mg/100 gr) miatt cukorbetegek óvatosan fogyaszthatják.
•    Magas rosttartalma segíti az emésztést.
•    A nagy mennyiségű karotinnak (3 mg/100 gr) köszönhetően, hatékonyan növeli az immunrendszer ellenálló-képességét (a karotin felszívódását elősegítheted, ha a dinnyeléhez egy kiskanál E- vitaminban gazdag búzacsíra olajat teszel).

A babakonyhában nyersen adható lé formában, vagy pépesen, önmagában vagy más gyümölcsökkel keverve. Nagyobbaknak - akár már 7 hónapos kortól - gabona pépekhez, vagy joghurhoz is keverheted, illetve saláta része is lehet.
Családi tipp.
Húsos étel mellé kínálva kiváló ízfokozó, de sajtok, sonkák, szalámik mellé is jól illik. Mindenféle gyümölcssaláta remek alkotóeleme. Készíthető belőle ízletes leves, vagy gyümölcsleves alkotórésze is lehet.
Nagyobbaknak készíthető belőle finom házi gyümölcsfagyi is.
Héjából különleges tányért, vagy kelyhet faraghatsz (pároddal, vagy nagyobb gyermekeddel együtt), amely így stílusos dekorációja lesz bármely nyári desszertnek.